Eindhoven werkt aan de smart city en koppelt die ambitie aan de participatiesamenleving. De techstad worstelt daarbij met het betrekken van de burger en het ontwikkelen van de verhaallijn: wat is de smart city en waarom zouden burgers hier actief aan meedoen?

Delen:

Van alle nieuwe locaties die het COA opent, is Heumensoord bij Nijmegen de grootste. Marij Delissen, bureauhoofd communicatie van de gemeente Nijmegen, deelt haar ervaringen.

Delen:
Burgers betrekken doe je tegenwoordig niet meer alleen met inloopavonden en informatiefolders, maar ook online. De provincie Gelderland onderzoekt momenteel de do’s & dont’s.
Delen:
Wat is de rol van de communicatieprofessional bij het delen van kennis en informatie binnen de overheid? Communicatieprofessionals van diverse overheidsorganisaties gingen hierover met elkaar in gesprek tijdens het World Café van USG Marketing, Communicatie & Sales Professionals.
Delen:
De overheid werd onlangs door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt voor de televisiespotjes over het nieuwe zorgstelsel. Die zouden te rooskleurig zijn en geen realistisch beeld van de nieuwe situatie schetsen. Hoe kan het beter?
Delen: